Prosjekter, fakturaer, ordrer, varebestillinger og leveranser - det er ikke lenger slik at du må på kontoret og saumfare pulten og arkivskapet for å holde orden på ting. I dagens digitale verden kan du strengt tatt befinne deg hvor som helst, og likevel ha full oversikt over ditt pågående arbeid.
Målrettede og brukervennlige løsninger
Gausdal Landhandleri (GL) har lenge jobbet med å tilrettelegge den digitale verktøykassa for proffen. Her handler det om å skape mer forutsigbarhet, mulighet til bedre oversikt på byggeprosjekter og leveranse – og på den måten gjøre hverdagen enklere og mer effektiv.
Det digitale Landhandleriet er på alle måter tidsbesparende, her finner du som håndverker alt du trenger på ett sted. Med tilgang til over 30.000 varer, kan du enkelt legge inn bestillinger med dine priser og kontroll over dine ordre og fakturaer. Er det noe du lurer på, finner du også dine kontaktpersoner fra Gausdal Landhandleri. Det handler om samhandling mellom våre kunder, våre leverandører og Gausdal Landhandleri – samle all informasjon på ett sted, sier digital forretningsutvikler Bernt Bjørnsgaard i GL.
Gausdal Landhandleri har et meget godt logistikksystem, og vi legger oss i selene for å finne gode, smarte løsninger som også gir miljøgevinst. Nettopp derfor mener han den digitale arenaen er viktigere enn noensinne.
Med målrettede og brukervennlige løsninger, kan du enkelt navigere deg fram til spesifikk data du trenger for hvert enkelt byggeprosjekt. Og med vårt sporingssystem kan du snart se når leveransen din kommer til byggeplassen, sier han med entusiasme i stemmen.
Sporbarhet – oversikt over hele prosessen
Gausdal Landhandleri er unike på transport, med sin egen bilpark (42 biler), logistikksystem, lang erfaring og kompetente sjåfører og logistikkarbeidere. Med bort imot 36.000 leveranser til 10.000 unike leveringssteder årlig, krever det gode systemer. Selskapet jobber kontinuerlig med utvikling, og høyt ambisjonsnivå om å være fremoverlent på digitale smarte løsninger.
Ja, vi må hele tiden være på ballen! Tenke forutsigbarhet, effektivitet og digital kommunikasjon, kombinert med miljøhensyn. Sporingsprosjektet vårt har fortsatt en vei å gå, men vi forbedrer oss stadig. Per i dag får du beskjed om når leveransen din er pakket på bil, og mindre detaljert når på dagen vi leverer til byggeplass. Vi vil bli mer presise og forutsigbare og skape bedre kommunikasjon mellom oss og byggmesteren, og bidra til mer effektiv leveranse på prosjekt. Nå har vi utviklet en løsning hvor du kan følge med; se hvor på veien leveransen din befinner seg og når den ankommer angitt destinasjon. Dette vil vi prøve ut blant et utvalg av kunder allerede i første kvartal 2023, smiler Bjørnsgaard.
Miljø og bærekraft
Det grønne skiftet er godt i gang hos Gausdal Landhandleri. Med et unikt og framtidsrettet logistikksystem, gjør de ikke bare arbeidsdagen enklere for proffen. De sørger også for å måle klimautslipp på alle sine leveranser med sin transportkalkulator, og sammen med sporingsprosjektet vil dette gi merverdi for våre kunder.
Miljø og bærekraft er ledestjerna vår! Vi vil samhandle og dele data med våre kunder. Bidra til gode rapporter som gir oss enda bedre kunnskap om tematikken. Først med gode målinger og erfaringsdata kan vi skape merverdi både til våre samarbeidspartnere, leverandører og våre kunder. Da kan vi se om vi kan bli flinkere på å bestille varer i god tid, minimere skader på varer og feilbestillinger, og pakke bilene våre mer optimalt for færre turer på et byggeprosjekt. Varer til overs kan vi bidra til vår gode GausBygg Outlet, som er en del av vår sirkulære tankegang.
Da sparer vi alle tid, penger og miljøet!